من دشنام نويسي ها را تقبيح مي نمايم
محمد همايون صادقي محمد همايون صادقي

خواننده گان ارجمند !پس از نوشته ام تحت عنوان "شمشير بران" موضع گيری هايي پيرامون آن بوجود آمد که يک تعدادی عليه آن قرار گرفتند و تعدادی هم از آن دفاع کرده اند.بحث هايي که بعد از نوشته ام نشرگرديده ،همه افتضاح ايجاد کرده اند. من پيش از اينکه با کساني که گويا با من همدردی کرده اند موافق باشم مي خواهم بگويم که نوشته من تنها يک تحليل سياسي بود که هدف آن نقد نوشته آقای سرلوڅ بود.

من به زنده ياد ببرک کارمل و شهيد دکتورنجيب الله که هر دو زعمای حزبي و دولتي کشورعزيزما افغانستان بودند،ارج و احترام زياد قايلم .

همه دستاوردهای هر دو رهبران به حزب ما تعلق داشت و کارکردهای دوره شادروان ببرک کارمل و شهيد دکتورنجيب هم به همه اعضای آن حزب تعلق مي گيرد. بناً برای من جايگاه هر دو به مثابه رهبران حزب و دولت ما برجسته است .

من هرنوع نوشتهء را که با تاييد از من با لحن زننده،تحريک آميز و نفاق افگنانه باشد جداً رد نموده ،هيچ گونه پيوندی به آن ندارم و قاطعانه از آن دوری مي جويم و هرنوع تلاشي که درين راه صورت مي گيرد عملي جز نفاق افگني در ميان نيروهای مترقي و خدشه دار نمودن وحدت ملي نيست . و من از هيچکدام آنها پشتيباني نمي کنم .

من به تمام اقوام کشور عزيزم افغانستان اعم از برادران پشتون،تاجک،هزاره ،ازبک و ديگر اقوام احترام و ارج يکسان دارم و خود را جز همهء اقوام کشور عزيزم افغانستان منحيث يک افغان وطنپرست و طرفدار وحدت ملي مي دانم و هر نوع قوم گرايي را تقبيح مي کنم .

همچنان لازم به ياددهاني مي دانم که نوشتهء اخيرم " مشعل ما را به کجا میبرند؟"را نيز که در بعضي از سايت ها به نشر رسيده است منتفي اعلان مي دارم.

 


October 28th, 2007


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها